Ortaöğretim Geçiş Sistemi-Sınavlar-Eğitim Haberleri

Ortaöğretime geçiş için yapılacak sınavlar için uygulamada bazı aksaklıkların olması muhtemeldir.

Bunlardan bazıları ;


1. Sınavın Güvenliği. Sınavların güvenliği konusunda bazı aksaklıklar olması muhtemeldir. Çünkü taşra kesimlerde sınav sorularının güvenliği ne şekilde yapılacaktır. Veliler güvenlik konusunda kaygıya düştüklerinde sınav hakkında bazı spekülasyonlara sebep olabilir. Sınavın güvenliği konusunda tatmin edici bir takım tedbirlerin alınıp öğrenci velilerinin bilgilendirilmesi uygun olacaktır.

2. Sınavların Objektifliği. Sınavların objektif olması için sınav yapılan dersliklerde farklı öğretmenlerin bulunması yerinde bir karardır.

3. Sınavların Niteliği-Müfredat. Sınavların niteliği konusunda ise bölgesel farklılıklardan dolayı bazı sıkıntılar da çıkabilir. Ayrıca sınavlarda müfredatın eş zamanlı takip edilmesi okullar için zorunluluk haline gelmiştir. Ancak öğretimi öğrenciler için sınavlara endeksli hale getirmek uzun vadeli pedagojik anlamda sorunlara da sebep olabilir. Eğitimde amaç sınavlara hazırlamak değil öğretmek olmalıdır. Çünkü öğrencilerin yaratıcı, yaparak yaşayarak öğrenme gibi bazı yöntemler göz ardı edilebilir.

4. Sınavların Yapılacağı Fiziki Mekanlar. Bazı okullarda sınıflar 50 kişilik. Bu noktada nasıl çözüm sağlanacaktır belli değil. Kalabalık sınıflarda gerekli tedbirlerin alınmaması sınavın sağlıklı yapılması konusunda sıkıntıları da beraberinde getirecektir.

      Sınav sisteminin zamana yayılması öğrencilerin başarılarını ölçmede önemli bir adım olarak görebiliriz. Ancak biz öğrencilerin sınavlarda başarılı olması fare yarışına sokuyoruz. Eğitim temel hedefi bu değildir. Eğitimde kaliteyi yakalamak için yaratıcı, problemlere çözüm oluşturabilen, kendini ifade edebilen öğrenciler yetiştirmektir. Sınavları öğrencileri kaliteli liselere seçmek, eleme yapmak için yaptığımızı unutmayalım. Bu şekilde bir eğitim yapılanması doğru mu bunu sorgulamak lazım...
----------------------------------------------ayken.org-----------------------------------------------------

0 yorum:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı