Dersaneler ve Eğitim

Sıksık gündemde bulunan dersanelerin kapatılması konusunda yazacaklarımız bazılarının hoşuna gitmeyecektir. Ancak eğitim çocuklarımızı fare yarışına sokarak sermaye sahiplerinin egolarının istekleri doğrultusunda gerçekleşmemelidir.

Dersaneler neden ortaya çıktı ve yaygınlaştı. 

Unutmayalım dersaneler üniversitelere gitmek isteyen öğrencileri elemek için kurguladığımız eğitim sisteminin sonucudur. Daha sonra ne yaptık... Liselere giriş için de dersaneler aktif olmaya başladılar... Çünkü sistem bunu gerektiriyordu. Dersaneler açılmaya ve çoğalmaya başlayınca kaynak kitap, testler, eğitim materyali sektörü büyüdü büyüdü... Sektörün içine yayıncılarda dahil oldu... Ancak eğitim temel amacı elemek değil, öğrencileri istekleri ve kabiliyetleri doğrultusunda yetiştirmektir. Öğrencileri sınav sisteminde eleyerek ilgi kabiliyetleri doğrultusunda istedikleri lise veya üniversiteye gittiklerini mi zannediyoruz... Kesinlikle hayır... Başarılı bir kaç öğrencinin üniversite seçtiği bir ortamda genel öğrenci profilimizin istedikleri üniversiteye gittikleri konusunda tereddütlerimiz var.

Biz üretime odaklı öğrenci yetiştirme modeli geliştirip, mezun olduktan sonra öğrencilerimizin  hangi okula gidecekleri konusunda kaygılarını gidermeliyiz. Ortaokul öğrencilerimizin sınava tabi tutulması dersaneler kapatılsa bile merdiven altı etüt merkezlerinin de önünü açmış olacak. Dolayısıyla uyguladığımız sınav odaklı sistemin hiç bir zaman dersane sektörü veya muadillerini ortadan kaldırmayacaktır. Senelerdir dersanelerin kapatılması ile efsanevi söylentiler var ama bu sınav sistemi ile  okul dışında alternatif eğitim merkezlerinin önüne geçemiyeceğimizi hala anlayamadık...

0 yorum:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı