Müzik Egitiminde Neredeyiz...

      Müzik eğitiminde ilkokulda, ortaokulda, lisede hepimiz müzik dersi ile ilgili olarak hayal meyal bir kaç anı hatırlarız... Ancak müzik eğitiminde sadece üflemeli yani blok flütle eğitim yaparak notaların karakteristik özelliklerini öğrencilere öğretmeye çalışıyoruz... Tabii ki blok flüt ve benzeri piyasada satılan düdükvari enstrümanların öğrencilerin ritim duygusunu ne kadar geliştirdiği konusunda herhangi bir araştırma, tez veya dişe dokunur bir makale de bulamadık...


        Müzik eğitiminde icra edilen müziğin türüne göre de geçerli bir enstrümanın kullanılması gerekir... Eğitim kurumlarındaki müzik alt yapısının yetersiz olmasının yanı sıra müfredatının da sorgulanması gereken konulardan birisidir. Özellikle Dünya genellikle evrensel geçerliliğe sahip, kültürler arası anlaşılabilirliği olan klasik müzik ve tarihimizin köklerinden gelen Türk Musikisinin müzik eğitimimizde arka planda olduğu aşikardır...         
        Toplumun geneline müzik eğitiminin yaygın itibarsız duruşu müzik eğitimimizin ne derece sorgulanması konusunda da bize ipucu vermektedir. Dünyada yerel ve küresel bir çok enstrüman olduğu halde, müzik eğitimlerinde söz konusu birçok enstrüman bizim için ders kitapları arasında bir resimden ibaret... Peki müzik eğitiminin istenilen bir düzeye gelmesi için yapılması gerekenler nedir ?

1. Müfredat hazırlarken sadece konu başlıklarını belirleyip plan hazırlamanın yanında müzik uygulamalarının ve müzik alt yapılarının toplumun geneline hitap edecek biçimde düzenlenmesi;
2. Müzikle ilgili müfredat ve program hazırlanırken akademik çalışmalardaki (makale, tez, proje v.s) önerileri göz önünde bulundurarak pedagojik yaklaşımla öğrencilerin düzeyine uygun olmalıdır;
3. Müzik eğitimi ile ilgili toplumda müzik faaliyetlerine ve eğitimlerine ulaşmaları için müzik eğitim merkezleri kurulması müziğin evrenselliği ve farkındalığı konusunda ilk etapta önemli bir adım olacaktır.
4. Öğrencilere müzik eğitimi verilirken yetenekleri doğrultusunda yönlendirilmesi verimliliği artıracaktır.
5. En önemlisi yetenek gerektiren ve müziğin icrasının sübjektif temellere dayandığını varsayarsak notla değerlendirme yapmak sağlıklı bir eğitim olmayacaktır. Burada önemli olan müzik eğitiminde amaç eserin nasıl icra edildiğinin ötesinde haz veren iyi bir eser olması yönünde olmalıdır.
        Müzik eğitimi konusunda üniversite çevrelerinde bir çok akademik çalışması bulunan hocalar bulunmaktadır. Aslında biz bu hocaların kıymetini bilmiyoruz... Dolayısıyla müzik eğitimi konusundaki nitelikli eğitimi özel sektörle kapatmaya devam edeceğiz...

0 yorum:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı