Dershaneler Kapatıldıktan Sonra Yapılacaklar - Eğitim-Dersane

Dersaneler kapatıldıktan akla ilk gelen soru ise bundan sonra devlet okullarında dersanelere alternatif çözümlerin oluşması için gerekli altyapının oluşup oluşmayacağı.... Öncelikle öğrencilerin haftasonu ve hafta içi ders dışı zamanlarda özellikle çalışan veliler çocuklarını dersaneler gönderiyorlardı. Şimdi dersanlerin kapatılma sürecinde devlet okullarına çok önemli görevler düşmektedir. Okullarda destekleyici eğitim faaliyetleri için gerekli planlamaların yapılması gerekmektedir.

Özellikle okuldaki öğrencilerin eğitimleri kurs ve etütlerle desteklenmelidir. Velilerin çocuklarının güvenli bir ortamda eğitim gördüklerini düşüneceklerdir. Bunun sebebi ise velilerin okul idareci ve öğretmenleri zaten tanımalarıdır. Ayrıca dershanelere gitmek için harcanan ulaşım masrafları da ortadan kalkmış olacaktır.

Ayrıca eğitim çalışanlarının ders dışında kurs etütlere yönelik isteklerini üst düzeye çıkarmak için ücretlerin nasıl ödeneceği konusunda gerekli planlamaların yapılması gerekir. Hali hazırdaki kurs yönetmeliğinde öğretmenlere ödenen ücretler velilerden alınmalta ve kesintiler yapıldıktan sonra ödenen ücretler tatmin edici olmamaktadır.

Gerekli kaynak kitap, eğitim materyali temini konusunda velilerin istemeleri halinde eğitim çalışanları tarafından temin edilmesine izin verilmelidir.  Özellikle Kaynak kitap temini konusunda eğitim çalışanları rahat hareket edememektedir.

Dersanelerin kapatılması sürecinde yeni çözümler için yazılarımız devam edecektir. Ancak şu unutulmamalıdır. Dersanelerin yapmış olduğu ders dışındaki kaliteli eğitim faaliyetlerini devletimizin okulların da çalışan eğitim çalışanları da yapabilir.

0 yorum:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı