Amerika'daki Charter Okulları

Charter okulları dezavantajlı çocukların yani kalabalık ve devlet eliyle düzgün eğitim alamayan bölgelerde yatırımcıların okul açıp öğrenci kaydına bağlı olarak yatırımcının eğitim parasını devletten alması suretiyle işletilen okuldur. Devlet yaklaşık öğrenci başı eğitim masraflarını %90'ını karşılamaktadır. Charter okulları
performansa bağlı olarak hala eğitimlerine devam etmektedir.

Amerika'da eğitimin önemli bir parçası olan charter okullarının eğitim sonuçları açısından tartışılmaktadır. charter okul destekçileri charter okullarında okuyan öğrencilerin devlet okulunda eğitim gören öğrencilere oranla daha başarılı olduklarını savunmaktadır.
Tartışılan bir diğer konu ise 5 yıl için açılan daha sonra tekrar sözleşmesi yenilenen charter okullarının ilk açıldığında iyi bir eğitim  vermek için eğitime başladıkları daha sonra ticari kaygı ile başarısızlığın arttığına dikkat çekilmektedir.

      Ülkemizde de dersanelerin kapatılması ve charter okul modeline dönüşmesi söz konusu olabilir. Bunu zaman gösterecektir. Ancak şu bir gerçek ki charter okul modeli eğitimdeki sinerjiyi artıtaracaktır. Özellikle dezevantajlı bölgeler ve kalabalık sınıflı okullar için çözüm olabilir. 

0 yorum:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı