Yüksek Öğretim Kurumları için Erasmus Şablonu (Öğrenci ve Personel Değişimi)

Yüksek Öğretim Kurumları Arasında Kurumlararası Anlaşmalar İçin Şablon Yayını

   
     Eğitim, öğretim, gençlik ve spor için 2014-2020 AB programı yüksek öğretim kurumları arasında hareketlilik (Erasmus) kurumlararası anlaşmalar çerçevesinde yapılacaktır. Söz konusu öğrenci hareketliliği için hazırlanan yönetmelik hala Avrupa Komisyonundan geçmedi fakat bugüne kadar ki siyasi anlaşmalara bağlı olarak öğrenci ve personel hareketliliği için  kurumlarası antlaşmalara destek vermektedir. Avrupa Komisyonu, bu programın verimli işleyebilmesi ve kurumlararası antlaşmaların hazırlanabilmesi için örnek şablon yayınlanmasına izin vermiştir.

    Yayınlanan şablon sadece mevcut program ülkelerinde (AB Üye Devletleri, İzlanda, Türkiye, Eski Yugoslavya Makedonya Cumhuriyeti, Lihtenştayn, Norveç ve İsviçre) kaliteli öğrenci ve personel hareketliliğini amaçlayan kurumlararasında geçerlidir. Şablonda kurumlararası antlaşmalar artık ikili düzenlemelerle sınırlıdır.  Şablon 2014-2015 ve 2020-2021 akademik yılları arasını kapsamaktadır. Kurumlararası antlaşmalar ise elektronik imza ile yapılabilecektir.

Programda öğrenci ve personel değişimi;


1. Çalışmalar için öğrenci hareketliliği 3 ila 12 ay arasında ;

2. staj için öğrenci hareketliliği 2 ila 12 ay arasında ;
3. Personel hareketliliği ise 8 saat ila 2 ay 2 gün (seyahat süresi hariç) olarak belirlenmiştir. 



Source : 
http://ec.europa.eu/education/news/20130719-erasmus-plus-preparation_en.htm
http://eacea.ec.europa.eu/funding/2014/call_he_charter_en.php

0 yorum:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı