İngiltere de Eğitimde Önemli Adım

Türkiye'de eğitim sistemleri, eğitim teknolojileri fatih projesi derken İngiltere 8 Temmuz'da Ulusal Eğitim müfredatını açıkladı. Müfredatta ilkokul öğrencileri için basit bilgisayar programlama, kodlama gibi teknolojik bilgilerin verilmesi vurgulanmıştır. İki veya daha fazla programlama dili kullanılarak ikili sayı sistemini ve basamaklarını anlamak ve ilerde birden fazla yaratıcı proje fikrinin oluşturulması için temel becerileri kazandırmak konularında eğitimde revizyona gidilmiştir. Ulusal müfredatta ayrıca 3d ve matematiksel modelleme öğrenciler için programlamarda çeşitli bileşenlerin oluşturulması fırsat sağlayacaktır.  Bu teknolojik değişim öğrencilerin yazılım dünyasında ve ilerideki mesleklerinde temel yapı taşını oluşturacağı kesindir. İngiltere ilkokul çağında bu tür müfredat çalışması yapılırken ülkemizde fiziki cihazların temininden çok (tablet, akıllı tahta) eğitimin niteliğine kafa yormamız gerekmektedir. Fatih projesi ile gelen tablet ve akıllı tahtalar elbette ki eğitim sisteminde önemli bir değişimdir. Ancak bu teknolojik cihazlara sahip olmak bilinçli kullanımla nitelikli bir eğitim mümkün olacaktır. Eğitim müfredatlarımızın yenilenmesi ve teknolojik çağa ayak uydurması gerekmektedir. Bir çok gelişmiş ülke bilişimin ve teknolojik yazılımların önemini farkettiler ve bu doğrultuda eğitim müfredatlarını revize etmeye başladılar bile... 

0 yorum:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı