Eğitim Öğretimde Fare Yarışı

     Aile olarak, Anne karnından okul çağına kadar çevrede görünen dış uyarıcılarla çocuklarımızı eğitiyoruz. Okul çağına gelince çocuklarımızı eğitimden çok öğretime yönlendiriyoruz. Eğitimde ailede alınan olumlu bir takım davranışlar belki de sönmeye başlıyor. Burada asıl sorulması gereken eğitim mi, öğretim mi?
      Elbetteki eğitim... Öğretimin alt yapısını oluşturan sorumluluk, güven, sosyalleşme, karakter eğitimidir. Eğitimle ilgili bu argümanları gözardı etmek öğretimin farklı şekillenmesine sebep olmaktadır.
      Öğretim odaklı yaklaşım  çocuğumuzun geleceğinde ciddi sorunlara sebep olabilir. Bu noktada son günlerin tartışma konusu dersanelerde bu sorunlara katkı sağladığı söylenemez. Katkı sağlamış olsaydı Türkiye'nin PİSA sıralaması gerilerde olmazdı. Öğrencilerimizi elemek uğruna sınavlar yapıyoruz, uygun meslek için kabiliyetleri doğrultusunda yönlendirmiyoruz. Sadece ve sadece test yapıyoruz...
       Fare yarışına kapılan öğrencilerimizden bazıları geride kalmakta ve hayatta kendine yer edinemeyen çocuklarımız maalesef kötü yollara düşmektedir. Çünkü bu çocuklarımızı eğitmedik, sadece öğren öğren dedik... Öğretim yaptık... Karakter eğitimi konusunda eğitim sistemimizde bir çok eksikliklerin olduğu aşikardır... Dolayısıyla biz eğitim kavramını tekrar tanımlamamız ve müfredatlarımızı tekrar gözden geçirmemiz gerekiyor... 

0 yorum:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı