Okulsuz Eğitim Olabilir mi?

     Okul, eğitim görenlerin her yönden (bilişsel, zihinsel, bedensel) eğitildiği fiziki mekanlardır. Okullarda eğitim tabii ki belli bir zaman diliminde ve programlı bir şekilde yürütülür. Ancak dünyanın bazı yerlerinde okulsuz eğitimin bir takım uygulamaları bulunmaktadır. Uzaktan eğitim sistemlerinin aksine hayatın kendisiyle  uygulayarak ve yaşayarak uygulanmaktadır. Tabii bir çok kültür açısından bu şekilde bir eğitimi kabul etmek zordur.  
     Okulsuz eğitimin bir diğer yöntemi de özel ders verme (tutoring) şeklinde yapılmaktadır. Bu yöntemin avantajları ise daha fazla alıştırma yapma, daha fazla soru sorma, bireysellik ve kendine güven, daha fazla geri bildirim, ödüllendirme ve övgü... Dezavantajlarına gelince özel ders veren öğretmen genellikle tecrübesizdir, öğrettikleri şeyler yanlış olursa kalıcı sorunlara sebep olabilir ve işlenen dersin bir program dahilinde zamanlamasını ayarlamak güçleşebilir. Çocuklarda bireysellik ön plana çıkar ve sosyalleşme konusunda bazı problemler karşı karşıya kalınabilir...
       Okulsuz eğitim konusunda farklı bir bakış açısı olması açısında bilgilendirmek istedik...






0 yorum:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı