ÖSYM Ne Zaman Kuruldu

    ÖSYM, 3 Mart 2011 tarihinde yayınlanan 6114 sayılı yasa ile Özel Bütçeli Bağımsız bir kurumdur.
   ÖSYM, 19 Kasım 1974 tarihinde, Üniversiteler arası Kurul tarafından, 1750 sayılı Üniversiteler Kanununun 52. Maddesine göre, "Üniversiteler arası Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÜSYM)" adıyla kurulmuştur. 1981 yılında yürürlüğe giren 2547 sayılı Yüksek öğretim Kanunu ile Yüksek öğretim Kuruluna (YÖK) bağlanarak "Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)" adını almıştır.

   ÖSYM'nin görevleri 2547 sayılı Yüksek öğretim Kanununun 10. maddesinde şu şekilde belirlenmiştir;

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi, Yüksek öğretim Kurulunun tespit ettiği esaslar çerçevesinde yüksek öğretim kurumlarına öğrenci alınması amacıyla sınavları hazırlayan ve yapan, öğrenci isteklerini de göz önünde tutarak Yüksek öğretim Kurulunun tespit ettiği esaslara göre değerlendiren, öğrenci adaylarının yüksek öğretim kurumlarına yerleştirilmesini sağlayan ve bu faaliyetlerle ilgili araştırmalar ve diğer hizmetleri yapan Yüksek öğretim Kuruluna bağlı bir kuruluştur. 

   Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi, yüksek öğretim kurumlarının isteği üzerine yüksek öğretim kurumlarına anket, doçentlik sınavları dahil her düzeyde sınav ve değerlendirme ile öğrenci kayıt işlemlerini ve Yüksek öğretim Kurulunca verilecek diğer işleri yapar.

2547 sayılı Yüksek öğretim Kanununun yüksek öğretime giriş ile ilgili 45. maddesi aşağıdaki belirtilmiştir;
    Öğrenciler Devlet Yüksek öğretim Kurumlarına esasları Yüksek öğretim Kurulu tarafından tespit edilen sınavla girerler. Sonuçların değerlendirilmesinde adayların orta öğretimdeki başarıları dikkate alınır. Orta öğretim kurumlarını birincilikle bitiren adaylar kendileri için yüksek öğretim kurumlarında ayrılacak kontenjanlara, tercih ve puanları göz önünde tutularak yerleştirilir.

  Yüksek öğretim kurumlarına öğrenci seçiminde, adayların orta öğretim süresindeki başarıları Yüksek öğretim Kurulunun uygun göreceği şekilde Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından geliştirilecek bir yöntemle ek bir puan olarak tespit edilir ve yüksek öğretim kurumlarına giriş sınav puanlarına eklenir.

   Bir mesleğe yönelik programlar uygulayan liselerin mezunları, Yüksek öğretim Kurulu tarafından belirlenecek aynı alanda bir yüksek öğretim kurumuna girerken, başarı notları ayrıca tespit edilecek bir katsayı ile çarpılmak suretiyle değerlendirilerek giriş sınavı puanlarına eklenir.
Yüksek öğretim Kurulunca düzenlenen esaslara göre belli sanat dallarında üstün kabiliyetli olduğu tespit edilen öğrenciler, ilgili dalda eğitim yapmak kaydıyla yine bu esaslar içerisinde belirlenecek özel yöntemlerle yüksek öğretim kurumlarına alınabilirler.

0 yorum:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı